Philips 7000 series 42 PFL 7008 K/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 series 42 PFL 7008 K/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Rire 19-05-2015

De TV gaat spontaan uit, enorm irritant. Firm en software zijn update (zie Google)
Jammer van deze TV want geluid en beeld zijn erg goed ... mocht je hem ergens kunnen kopen NIET doen

mausky 19-07-2015

Helemaal gelijk niet kopen, heb de tv nu 3 jaar in gebruik heb net weer een nieuw moederboard gehad voor de derde keer.(eerste keer 14 dagen na aankoop)

Twee dagen na het derde moederboard gaat de tv niet meer aan moet morgen dus weer bellen, heb het helemaal gehad met philips tv's

w a van kuilenburg 13-10-2014

prima toestel niets op aan te merken altijd philips tv gehad maar dit is werkelijk het beste wat ik gehad heb mooi beeld het is echt genieten min puntje is dat ik vijf jaar garantie aangevraagd heb en nooit mijn garantie bewijs toe gestuurd gekregen dit is voor mij het enige min puntje verder niks als lof

uijltje 08-10-2014

Geluid is zeer goed te noemen, zeker voor een LED-TV. Dit komt door de ingebouwde basbox.

Beeld is zoals je verwacht van een 700Hz.

Mogelijkheden zijn eindeloos.

Is niet makkelijker of moeilijker dan een gemiddelde TV.

De dunne rand om de TV is echt gaaf. Zeer fraaie 3-voudige ambilight.

Duurzaamheid kan ik na 6 weken nog niet zoveel over zeggen maar het feit dat ik nu 5 jaar garantie heb geeft mij voldoende vertrouwen.

Demir82 03-10-2014

een hele goede tv met ruime opties en gebruiksgemakkelijk. geluids en beeldkwaliteit slutiten goed op elkaar. Mooie vormgeving en heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Een echte aanrader

Demir82 03-10-2014

het is een hele leuke ervaring de pfl7008/k12. De tv heeft zoveel opties en is gebruiksgemakkelijk. De beeld en geluid passen goed bij elkaar. Ik vind deze tv een echte aanrader.

Robert vd Leeuw 01-10-2014

Mooi Beeld e we zij er erg tevreden over
service bij correct was snel en adequaat
we hopen er lang plezier van te hebben

Ko de Pepmaster 26-09-2014

Prachtige televisie beeld mooi geluid mooi internet - smart mogelijkheden ook goed.
Hoop hier lang plezier van te hebben , maar met vijf jaar garantie zit dat ook wel goed.

stoomricardo 25-09-2014

Een prima tv. Zowel qua beeld, geluid, mogelijkheden en bouwkwaliteit. Standaard staat het beeld iets te donker ingesteld, dit laat zich via het menu beeldinstellingen prima corrigeren. Dit geldt overigens ook voor de andere instellingen zoals b.v. het (driezijdige) ambilight.

Een draadloze verbinding met mijn thuisnetwerk is vlot gemaakt. Oudere reviews hebben flinke kritiek op de werking van de software. Ik kan me dit voorstellen, pas na drie updates van Philips (TP Vision) lijken de (mogelijke) problemen goed verholpen. Wij gebruiken een soundbar voor een mooier voller geluid maar deze tv geeft dat zelf ook al verrassend goed. Volgens mij zit er ook echt glas voor het scherm. Dit geeft natuurlijk iets meer spiegeling maar ook veel meer bescherming. De tv is op de fraaie degelijke voet horizontaal naar links en rechts draaibaar.

In tegenstelling tot wat ik zag van nieuwere modellen (vanaf 2014) valt ook de nette bouwkwaliteit positief op. De laagste prijzen voor dit in 2013 nog erg dure model lijken inmiddels weer iets te stijgen. Voordelig blijft ook nu de ingebouwde Skype camera. Die moet ik nog gaan testen. De 42PFL7008K wordt geleverd met veel apps (ook Netflix) en maar liefst vier passieve 3D brillen. Ook dat moet ik nog testen. Misschien is deze tv qua installatie wat minder geschikt voor mensen zonder computer ervaring.

stoomricardo 14-09-2014

Na een week gebruik en 3 updates van Philips werkt alles soepel en snel. Niet de beste TV voor internet, maar wie gebruikt daar een TV voor? Verder niets dan lof. Laag energieverbruik en toch een mooi dynamisch contrastrijk beeld. Ruime mogelijkheden om zowel beeld, geluid als (driezijdig) ambilight aan te passen. Met een losse soundbar is ook bij deze TV het geluid flink te verbeteren maar zonder is dat voor zo'n platte TV toch ook al goed. Ruim voldoende apps, een uitgebreide EPG, diverse aansluitmogelijkheden en nog zeer degelijke bouwkwaliteit (itt. de nieuwe 6000 serie van 2014). Met een echte glasplaat voor het scherm heb je meer gewicht en iets meer reflecties.

RenéNee 01-09-2014

Binnen een jaar eerste probleem met beeld dat wegvalt geluid blijft actief. Dat kwam steeds vaker voor tot ik nu een reparatie heb ingediend.

Gelukkig dus 5 jaar garantie =)
Ik ga er vanuit dat dit toevallig mijn pechmodel was.

R.C.E.Vonk 14-08-2014

Prachtig toestel sublieme beeldweergave ,had voorheen een toestel met twee rijen ambilight deze heeft er drie ,nog aangenamer ,je vindt haast de kleine omlijsting nog te groot omdat het beeld zo mooi doorloopt op de achterwand...een genot om naar te kijken een plaatje om te zien....

Cor 1946 13-08-2014

Mooie afgewerkte televsie met veel mogelijkheiden alleen wat lastig in gebruik voor oudere mensen de afstandsbediening is moeilijk te gebruiken

w a van Kuilenburg 24-06-2014

ben tot nu toe zeer tevreden kennisen die op bezoek komen vinden het geweldig voor al nu met wk voetbal
mis wel mijn pappieren handleiding vond ik toch pretiger vormgeving is prachtig de ambilight is geweldig alle mogelijkheden moet ik nog aanwennen maar dat komt goed

stoomricardo 16-10-2014

Die gratis extra 3 jaar garantie is inderdaad zeer lastig geregistreerd te krijgen. Het deed me hevig denken aan het bureaucratische Philips van vroeger. Via de oude PTT post was het wellicht sneller gegaan? Maar na 2 pogingen en contact met Klantenservice heb ik het na een maand toch binnen. Via een langdradige email inclusief taalfouten. Inmiddels weer gevolgd door een nieuwe bevestiging van ontvangst van mijn aanvraag.. Philips Klantenservice lijkt nog nog steeds niet erg vertrouwd met contact via internet.

Inmiddels heb ik na ruim een maand in bezit alweer de 4e software update gehad en lijkt alles nog beter en vlotter te werken. Ik kan tot nu toe geen klacht meer bedenken.

Wim van Houten 20-06-2014

Ik heb deze TV nu een paar dagen. We genieten nu van elke voetbalwedstrijd. Vooral het AMBIlight is een geweldig aanvulling. TV voldoet aan onze verwachtingen.

Begonia 15-06-2014

Mooi toestel. Makkelijk in gebruik. Mooi beeld. Ambilight maakt het zeer speciaal. Tv gids is ook gemakkelijk. Internetten alles is mogelijk. Instaleren was zo gebeurd, het is een goede aankoop, ben er blij mee.

L.J.A. De win 02-06-2014

zeer tevreden, gemakkelijk in gebruik. ambilight zeer mooi, maar ik hou meer van het warme.kan nog niet meer beoordelen daar ik hem opas in bezit heb.

Leen24 27-05-2014

Mooie televisie nu een paar dagen in mijn bezit met veel mogelijkheden. Mooi beeld, goed geluid, alleen het gebruik is nog wat uitzoekwerk.

Leen24 27-05-2014

Mooie televisie met veel mogelijkheden welke nog ontdekt moeten worden. Pas een paar dagen in bezit.

MargreetHoorman 10-05-2014

Een uitstekende tv. Ambilight is echt super. Makkelijk in gebruik en voor iedereen te begrijpen. Geluid is niet geweldig maar goed te doen. Handige afstandsbediening met toetsenbord erbij voor nog makkelijker gebruik van internet op de tv.

Avanze 06-05-2014

goede prijs, ivm Samsung rustig beeld en mooier geluid.
Kleuren rustig , vormgeving klassiek maar modern

Jeroen 01-05-2014

Hiervoor een 42PFL6007H gehad met niets als software problemen en uniformiteit in het beeld. Na lang zeuren uiteindelijk geld terug gekregen.

Daarna deze 42PFL7008K gekocht omdat ik Ambilight niet wilde missen hoopte dat de dualcore icm nieuwere software een betere ervaring zou opleveren.

Bij deze TV is het niet veel beter. Software is traag. Te traag om smarttv lekker te kunnen gebruiken.

Daarnaast geeft de TV soms bij aanzetten geen beeld, reset soms ineens tijdens het kijken en start soms op met geluid en Ambight maar met een gevlekt amberkleurig beeld.

Al reeds contact gehad met Philips, en ik moest de externe harddisk verwijderen omdat deze te veel stroom kan vragen van de USB poort wat het beeld kan verklaren. Maar helaas ook zonder de harddisk komt het probleem nog steeds voor.

Ik heb ook de internet kabel niet meer aangesloten in de hoop op meer stabiliteit maar nog steeds zijn er basale dingen zoals hierboven die gewoon soms niet werken.

Mijn advies, koop deze TV niet, tenzij je echt alles over hebt voor Ambilight.

Ik heb inmiddels met een Sony en een Samsung mogen spelen, maar deze presteren qua software en ook smart tv snelheid vele malen beter.

Maar eerlijk is eerlijk, Sony heeft geen uitzending gemist.

De smart features heb ik opgelost door een PC aan de TV te koppelen. Dat werkt tenminste gewoon goed en snel.

Geluidskwaliteit kan ik weinig over zeggen, ik gebruik een externe versterker.

Gelukkig heb ik 5 jaar garantie op de TV en dat zal ook wel van pas komen.

jap 13-04-2014

Inmiddels ruim een half jaar in bezit. TV gaat tegenwoordig vaak spontaan in standby.
Na laatste firmware opvallend vaak en zelf als ik de TV geheel van internet af haal( dus nietvvia Wifi aangesloten). Ik was gewaarschuwd, maar toch voor een Philips gegaan voor de Ambilight.

whg.vorstenbosch 04-04-2014

Had eerst een 9604 maar deze 42PFL 7008 is een openbaring wat een schitterend beeld alles haarscherp en met diepte hij heeft wel eens wat kuren maar daar moet je op inspelen en rustig blijven top toestel !!

TomCom 05-04-2014

Kuren? Inspelen? Het is geen kind! Je stelt je normen bij naar de nukken van je tv? hahaha
Het moet volgens mij gewoon werken. Als er nu al kuren zijn dan hoop ik dat je over enkele weken nog steeds zo positief bent en ons een update van je review gunt.

Voorlopig ben ik zeer tevreden met met SamsungF8500; zelfs zonder ambilight veel, VEEL beter dan whatever ze nu "Philips" plegen te noemen...

harh 17-02-2014

prima beeld en geluid. bedieningsgemak ook goed. Niet zo snel als een computer maar hiervoor is de tv danook niet gekocht. smartfunctie is ook conform verwachting. meest recente software gedownload. tevreden met deze aankoop

TomCom 02-02-2014

* Beeld is SUPER; goede kwaliteit voor redelijke prijs; 3D is schakelbaar en er zitten 4 brillen bij. Mocht je er meer nodig hebben dan kun je de brillen die je bij de bioscoop krijgt ook gebruiken. Ambi-light is ware verwenning; je wilt nooit meer zonder. *Geluid is zeer acceptabel; enige minpuntje is dat alleen optisch audio out mogelijk is. *Mogelijkheden; zijn er wel maar werken slechts matig; bediening (processor?) is traag en WiFi verbinding valt regelmatig weg waardoor je die weer opnieuw moet installeren. Dat haalt plezier eruit en je staat voor joker wanneer je je visite wilt trakteren op opnames vanaf je netwerkschijf of even snel iets wilt programmeren via de geintegreerde TV-gids.. Als je lef & geduld hebt probeer je de TV via de smartphone of tablet te bedienen...OIS & Android; beide drijven tot wanhoop. (Wil je lachen; kijk dan even in de App-store naar de commentaren op "Philips My Remote"; vermaak voor het hele gezin en gezien de datum van commentaren leest de fabrikant niet mee) Vormgeving is prima; als je van 't bestaan van de pDl-versie weet, is de krediet-crisis waarschijnlijk de enige reden om van die versie af te zien.... Kortom; als je tevreden bent met prachtig beeld en prima geluid en geen behoefte hebt aan moderne zaken zoals smart-tv, audio/video via een draadloos netwerk en bediening/streaming vanaf smartphone. tablet of notebook...dan had je na de eerste twee sterretjes van deze review kunnen stoppen met lezen... sorry :)

Inmiddels heeft de Ambi-light de geest gegeven; Philips heeft toestel retour genomen na de 3e reparatie in 3 maanden.... tegoedbon mag ik bij MM gebruiken voor nieuw toestel... Misschien toch maar voor een 80o0-serie gaan ..? Vraag me af of de aangekondigde Android-software al beschikbaar is of later ook hier geïnstalleerd kan worden...

TomCom 08-02-2014

Zo! Afscheid genomen; Ambi-light is prachtig.. als t werkt....
Philips.. innovation leeds to frustration..?